כולנו גולשים בויקיפדיה ולומדים לא מעט מידע חדש למטרות, צרכים וזמנים שונים – אבל כשיושבים וחושבים על זה – מי בעצם ראוי לערך בויקיפדיה, ומהם הפרמטרים שקובעים זאת? התשובה לפניכם
אם תמיד רציתם ערך משלכם בויקיפדיה – הגעתם למקום הנכון. התשובה ל"האם מגיע לי ערך משלי בויקיפדיה?" אמנם נשמעת כמו כזו של כן או לא, אך האמת היא שממרום שנותינו בתחום, לפעמים יש הרבה שטח אפור אשר מצריך מומחה (*אהמ* אנחנו *אהמ*) שיוכל להאיר אור על התעלומה – בואו נתחיל.
מי יכול להופיע בויקיפדיה?
לפני שנצלול לפרטים טכניים, ההגדרה הכללית מאוד פשוטה: ויקיפדיה מלאה בערכים על אישים מפורסמים, צמדים, הרכבים, להקות, חברות, ארגונים, עמותות וכמובן גם טרנדים, גילויים מדעיים, טכנולוגיות, מושגי יסוד בתחומים שונים כגון פסיכולוגיה, פיזיקה וכו', ערוצי מדיה, אירועים היסטוריים, יחידות צבאיות, משברים ועוד.
כלומר, מהבחינה "השטחית", הכל יכול לעבור בויקיפדיה – כל עוד הוא עומד במספר תנאים, כפי שנדגים תכף.
חשיבות אינציקלופדית
בכדי למנוע מצב של הצפה בערכים, צוותי ויקיפדיה החליטו על מספר פרמטרים שונים בהם הערכים צריכים לעמוד בכדי לקבל אישור ולהישאר באתר. בויקיפדיה העברית, ניתן למצוא קטגוריות שונות כגון קווים מנחים לערכים על אנשי עסקים, פוליטיקאים, ספורטאים ועוד.
אותם תנאים לרוב מתייחסים לנוכחות ציבורית (לדוגמא: אחד מהתנאיים האפשריים לעורכי דין מצריך הופעה בבדיקה השנתית של 'גלובס' ו'דה מרקר' בנוגע לעורכי הדין המובילים בתחומם, אחד מהתנאים הנדרשים לכדורגלנים הינו לפחות 50 הופעות במסגרות רשמיות נחשבות כגון ליגת העל, נבחרת ישראל ועוד), השתייכות לקבוצה מסוימת וכו'. ישנן מספר רשימות לפי מקצועות וסיווגים שונים, ובדיקת הזכאות שלנו לוקחת אותן בחשבון לפני שאנו מתחילים בעבודה המשותפת.
סימוכין
היום, קל מאוד להגיד ולהציג לא מעט דברים – אך ויקיפדיה דוגלת בהוכחות צולבות וחותכות לכל אמירה ואמירה. מה זה אומר בפועל? כל הישג, פעולה או תוצאה המיוחסת אליכם, צריכה לבוא עם סימוכין. זה יכול להיות הפניה לספר (כולל אינציקלופדיות, כמובן), מגזינים נחשבים או פשוט לינק לסיקור, ראיון או כתבה שיאמתו את הנאמר.
יחד עם זאת, חשוב לציין שלא כל לינק, ספר או מקור יתקבלו. לדוגמא, לינק לאתר מסוים צריך להיות כזה שייחשב כאמין (למשל ynet, מעריב, ישראל היום וכו'), גדול מספיק, כזה שכתוב בו בבירור אימות לגבי הטענה וכמובן – לינק אותנטי ולא תוכן פרסומי (למשל, תוכן מאתר דה מרקר תופס, אך תוכן מאתר דה מרקר Labels לא ייחשב כקביל, מפני שמדובר בפלטפורמה שיווקית). בקיצור, דאגו להביא כמה שיותר לינקים תומכים – אנו עדים למקרים בהם ערכים של אישים חשובים נמחקו אך ורק בגלל הסיבה הנ"ל.
שלילת אופורטוניזם
לעתים, כל הסעיפים הקודמים יכולים לעבור את הסננים של אתר ויקיפדיה – אך התזמון עלול להיות בעייתי. הכוונה היא למשל אדם עליו עולה ערך לאחר שהכריז על ריצה בבחירות (מה שייתפס כתעמולה לבחירתו), או מנכ"ל שמעלה ערך על החברה שלו כדי למצוא חן בדיוני השקעה או מיזוג אפשריים.
לכן, אם יש לכם פוטנציאל לערך משלכם בויקיפדיה, אל תחכו לזמן שבו הוא עלול להיתפס כפרסומת, אלא כערך מוסף.
כאן כדי לגרום לזה לקרות
במקום לתהות, תנו לנו לעשות!
אנו מחזיקים בידע רב והבנה מעמיקה של כל מה שצריך כדי להעלות ערכים בויקיפדיה, ואנו נשמח לשלב את הניסיון שלנו כדי לבחון את הזכאות שלכם לערך מהוקצע באתר תוך בחינה של כל מה שצריך בכדי להצליח. רוצים לדעת אם אתם זכאים לערך משלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם לבדיקת זכאות ללא עלות.